Veelgestelde vragen

 Levering
1. Hoe snel kan ik geleverd worden ?

In het merendeel van de gevallen bezorgen wij bestellingen binnen 24 uur voor Nederland, en soms zelfs binnen 24 uur!

Als wij de betaling van uw bestelling vóór 15.00 uur ontvangen, kunnen wij, de bestelling vertrekt dezelfde dag en wordt in 90% van de gevallen binnen 24 uur geleverd.

De levertijd van de bestelling staat vermeld op het productblad en wordt realtime berekend.

U kunt ook de tijd voor elke andere bestemming berekenen door op "Bewerken" aan de rechterkant van "Bestemming" te klikken.


2. Kan ik een ander adres hebben voor levering en facturering ?

Ja natuurlijk ! Registreer u eenvoudig, ga naar uw account en ga vervolgens naar de pagina: Mijn adressen

Nadat u op Mijn Adressen heeft geklikt, vindt u onderaan een knop waarmee u andere verzend- of factuuradressen kunt invoeren.

Houd er rekening mee dat u elk adres een naam moet geven, zodat u weet welk adres bij welk adres hoort. Bijvoorbeeld: factuuradres, of adres in Amsterdam.

Bij het bestellen hoeft u alleen maar het leveringsadres en het factuuradres te kiezen.


3. Ik wil mijn pakket graag ontvangen op een afleverpunt, kan dit ?

Ja het is mogelijk. Volg hiervoor de DHL-instructies die u per sms of e-mail heeft ontvangen nadat uw bestelling is verzonden.


4. Ik heb ervoor gekozen om mijn pakket op een afleverpunt te laten afgeven, hoe lang heb ik de tijd om mijn pakket op te halen ?

Zodra het pakket bij een afleverpunt is afgegeven, heeft u 7 dagen de tijd om het op te halen.


5. Kan ik de levering verzetten naar een latere datum ?

Ja natuurlijk ! Om de bezorging van uw pakket opnieuw te plannen, gaat u naar de website van DHL:

PLAN MIJN LEVERING OPNIEUW

of neem contact op met de DHL-klantenservice op +31 88 055 2000.


 Betaling voor bestellingen
6. Hoe kan ik mijn bestelling betalen ?

U kunt uw bestelling betalen met een creditcard (100% veilige betaling via HTTPS), via PayPal of via een bankoverschrijving. Uw bestelling wordt verwerkt na ontvangst van uw betaling.


7. Is betaling veilig op Accasteo ?

Ja absoluut. We gebruiken de hoogste veiligheidsnormen tijdens het hele betalingsproces en tijdens alle navigatie op onze site.

U kunt dit verifiëren door de aanwezigheid van HTTPS vóór ons siteadres en het hangslot aan de linkerkant:

We kennen nooit uw bankgegevens, of zelfs uw wachtwoord, dat gecodeerd is op onze server zodra het wordt ingevoerd. Het is niet te ontcijferen.
De betaling vindt uitsluitend plaats tussen u en uw bank. Dit garandeert een perfecte vertrouwelijkheid van de uitwisselingen tijdens uw bestelling.


 Compatibiliteit en originaliteit van onderdelen controles
8. Ik twijfel over welk onderdeel ik moet bestellen ?

Op elk productblad vindt u gedetailleerde foto's, een volledige beschrijving en de niet-uitputtende lijst van motoren die compatibel zijn met dit onderdeel.

Het kan echter voorkomen dat dit het juiste onderdeel is, maar dat wij het bouwjaar van uw motor niet hebben aangegeven omdat wij niet alle fabrikantgegevens in ons bezit hebben. Wij kunnen deze gegevens voor u verifiëren, als u ons het merk, vermogen, cyclus (2-takt of 4-takt) en serienummer van uw motor doorgeeft.


Controleer of de foto overeenkomt met die van uw oude onderdeel, want de foto's op onze site zijn de echte foto's van de onderdelen, ze zijn contractueel.

Als u daarna nog steeds twijfelt, stuur ons dan een e-mail naar contact@accasteo.com waarin u zoveel mogelijk uw wensen beschrijft (merk, vermogen, serienummer van uw motor). Wij zullen snel op u reageren.


9. Zijn dit originele onderdelen of generieke onderdelen ?

Dat hangt ervan af, want we verkopen originele onderdelen en generieke onderdelen. Alle originele onderdelen van de fabrikant zijn voorzien van de woorden "Origineel onderdeel", in groen geschreven, gevolgd door het merk van de fabrikant, bijvoorbeeld: Origineel Honda-onderdeel. Alle originele onderdelen die op onze site worden gepresenteerd, bevatten een afbeelding van het merk van de fabrikant.

Algemene onderdelen zijn vrijgesteld van deze mededeling. Indien u twijfelt en in overeenstemming met onze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen om er zeker van te zijn dat het gezochte onderdeel een origineel onderdeel of een generiek onderdeel is. Alle generieke onderdelen die wij aanbieden zijn zorgvuldig geselecteerd en gecontroleerd, en profiteren van een garantie van minimaal 2 jaar, en voor sommige, zoals propellers, tot 4 jaar garantie.

Houd er rekening mee dat we geen dropshipper zijn en dat we zelf alle generieke onderdelen die op onze site beschikbaar zijn, selecteren op hun kwaliteit. Bovendien hebben onze generieke onderdelen een garantie van 2 tot 4 jaar, afhankelijk van de onderdelen. We zouden niet zulke lange garanties bieden als we niet zeker waren van de kwaliteit van onze onderdelen.


 Storten of retourneren
10. Moet ik mijn oude starter inleveren, wordt er borg gevraagd ?

Nee, er geldt geen statiegeld en u hoeft uw oude starter dus niet in te leveren! Tip: bewaar hem, misschien komt hij ooit nog van pas voor eventuele reserveonderdelen :-)


11. Moet ik mijn oude dynamo inleveren, wordt er borg gevraagd ?

Nee, er geldt geen statiegeld en het is dus niet nodig om uw oude dynamo in te leveren! Tip: bewaar hem, misschien komt hij ooit nog van pas voor eventuele reserveonderdelen :-)


 Log in op mijn account
12. Hoe krijg ik toegang tot mijn klantaccount ?

U kunt hier toegang krijgen tot uw klantaccount:
IK LOG IN OP MIJN ACCOUNT


13. Moet ik een account aanmaken om te bestellen ?

Ja, dat is nodig. Zo kunt u eenvoudig uw bestelling volgen, uw factuur downloaden en indien nodig hulp aanvragen.


14. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen ?

Geen probleem, klik gewoon op de link “Wachtwoord vergeten?” op de inlogpagina van uw account.

U ontvangt binnen enkele minuten een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.


 Dienst na verkoop
15. Hoe een artikel retourneren ?

U kunt een retourzending aanvragen voor het ontvangen onderdeel door een after-sales serviceaanvraag te openen vanuit uw klantaccount.
Log hier in op uw klantaccount:
IK LOG IN OP MIJN ACCOUNT
Klik op uw laatste bestelling, klik vervolgens op EEN PROBLEEM MELDEN en vul het formulier in dat op het scherm verschijnt.


16. Waarom moet ik contact met u opnemen via het e-mailadres dat ik voor mijn bestelling heb gebruikt ?

Wij identificeren uw bestellingen en uw klantaccount aan de hand van het e-mailadres dat u tijdens uw registratie heeft gebruikt. Als u een ander e-mailadres gebruikt om contact met ons op te nemen, kunnen wij u niet identificeren en zal de verwerking van uw verzoek veel langer duren.


17. Hoe kan ik u foto's sturen ?

De door onze klantenservice opgevraagde foto’s en video’s kunt u sturen naar contact@accasteo.com
Als uw bestanden te groot zijn en niet per e-mail kunnen worden verzonden, maakt u gebruik van de gratis service: https://wetransfer.com met contact@accasteo.com als ontvanger.


18. Wie betaalt de verzendkosten voor het retourneren van een artikel ?

Het hangt er van af :


- als wij u per ongeluk (wat zeer zeldzaam is) een ander onderdeel leveren dan het door u bestelde, zullen wij de retourkosten voor onze rekening nemen.

- in geval van een fout van uw kant, of als u van gedachten bent veranderd, blijven de transportkosten verbonden aan het retourneren van het product uw verantwoordelijkheid.


Zorg ervoor dat u het onderdeel terugstuurt naar het adres van onze after-sales service dat u heeft ontvangen toen u om hulp vroeg.


We verzamelen geen pakketten die naar een postkantoor of een relaispunt zijn gestuurd zonder voorafgaande toestemming van ons.


19. Hoe ontvang ik mijn terugbetaling ?

De terugbetaling vindt plaats op dezelfde manier als waarop de betaling voor uw bestelling is gedaan.


Dus als u uw bestelling met een creditcard heeft betaald, wordt uw bankrekening gecrediteerd en als u via PayPal heeft betaald, wordt uw PayPal-rekening gecrediteerd.


We kunnen u echter uitzonderlijk om uw bankrekeninggegevens vragen om u via een bankoverschrijving terug te betalen.


20. Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling ?

U ontvangt uw terugbetaling binnen ongeveer 72 uur na ontvangst en validatie van uw retourzending door onze klantenservice.


21. Waarom heb ik niet mijn volledige bestelling terugbetaald ?

In geval van een fout van uw kant bij het plaatsen van uw bestelling, of als u van gedachten bent veranderd, worden de verzendkosten niet terugbetaald, maar wordt alleen de prijs van het onderdeel aan u terugbetaald.
Als het geretourneerde onderdeel vuil, montagesporen of stootsporen bevat, worden boetes van tussen de 30% en 60% van de waarde van het onderdeel toegepast, of wordt de retourzending geweigerd en wordt het onderdeel op uw kosten aan u geretourneerd.