Algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden

Algemene gebruiksvoorwaarden en algemene verkoopvoorwaarden van de site Accasteo.com uitgegeven door het bedrijf SEAMAN

Toepassingsgebied

Het bedrijf SEAMAN distribueert via zijn website Accasteo.com reserveonderdelen, uitrusting, nieuwe aanpasbare of originele fabrikantproducten voor buitenboordmotoren en binnenboordmotoren, conform de specificaties van de fabrikant, aan het grote publiek en aan watersportprofessionals.

Deze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden regelen de online verkoop en raadpleging van inhoud op de site Accasteo.com. Elke internetgebruiker kan de algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden lezen op deze pagina van de site Accasteo.com (hierna de “Site” of “Accasteo”). Deze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing tussen het bedrijf SEAMAN (hierna “wij”, of “het bedrijf SEAMAN”) en elke persoon die een bezoek brengt of een aankoop doet (hierna “u” of “de Klant” of “de Gebruiker”) via onze website Accasteo.com

Elke bestelling die op onze site wordt betaald, impliceert een volledig begrip en aanvaarding van deze algemene verkoopvoorwaarden. Accasteo.com behoudt zich het recht voor om zijn algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Wijzigingen aan de algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden, in het bijzonder om de diensten te ontwikkelen of om te voldoen aan nieuwe toepasselijke regelgeving, worden van kracht zodra ze op de website Accasteo.com worden geplaatst.

Beschrijving van Accasteo-diensten

De Site biedt de Gebruiker de volgende diensten (samen de “Diensten”):


- Aankoopverzoeken indienen volgens de voorwaarden voorzien in deze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden - Profiteer van hulp en contact per e-mail en telefoon met de klantenservice van Accasteo, - Profiteer van advies en tutorials zodat gebruikers hun motoren kunnen onderhouden en repareren, - Lees nieuws gerelateerd aan Accasteo en de wereld van varen in het algemeen via de Accasteo.com-site en de Accasteo Blog,

- Recensies publiceren naar aanleiding van een bestelling die op de site is geplaatst.
- Rechtstreekse toegang krijgen tot de pagina van de sociale netwerkaccounts van Accasteo via de pictogrammen Facebook, Google, Twitter, YouTube en LinkedIn.

De bovenstaande lijst is niet uitputtend en kan door het bedrijf SEAMAN worden bijgewerkt, afhankelijk van de diensten die op de site worden aangeboden. Het SEAMAN-bedrijf heeft de mogelijkheid om Diensten toe te voegen, op te schorten of te verwijderen, zonder voorafgaande toestemming van de Gebruiker.

Voorwaarden voor toegang en gebruik van de Diensten

De Site is gratis toegankelijk voor elke Gebruiker met internettoegang. Alle apparatuur (computerhardware, software, telefoons, enz.) en telecommunicatiekosten (kosten voor internettoegang, telefoonkosten, enz.) om toegang tot en gebruik van de Diensten aan de Gebruiker mogelijk te maken, zijn voor zijn rekening.

Het gebruik van de Diensten is voorbehouden aan personen met volledige rechtsbevoegdheid om zich te abonneren op de verplichtingen op de Site. De Gebruiker erkent dat de specifieke gebruiksvoorwaarden, in het bijzonder van een promotie, deelname aan games en wedstrijden, rechtstreeks worden aangegeven in de commerciële aanbiedingen van Accasteo.com en bevestigt dat hij deze vóór elk gebruik heeft gelezen.


Regels voor het plaatsen van berichten

De Gebruiker stemt ermee in om geen enkele publicatie op de Site en Diensten in te dienen (klantrecensies, forum, tutorials, professionele Accasteo-pagina op de site van derden, Accasteo-contact) die inhoud bevat die (niet-uitputtende lijst):

- is illegaal: bevat grof, aanstootgevend, discriminerend taalgebruik, enz.,
- is onbegrijpelijk: willekeurige tekens, verkeerd gespeld, onleesbaar, enz., - bevat citaten uit de naam of domeinnaam van concurrerende bedrijven, - geeft een inconsistente beoordeling weer bij de opmerking , - wordt als lasterlijk beschouwd, - heeft betrekking op een product/dienst dat niet op de site is gekocht, - heeft betrekking op advies of diagnose die normaal gesproken betrekking heeft op professioneel advies (om veiligheidsredenen goederen en mensen), - heeft tot doel een product te kleineren, de site of een derde partij, - geen verband houdt met het gekochte Product of de vermelde consumentenervaring, - gericht is op commerciële acquisitie (verkoop, reclame, enz.) - aankopen bij een concurrent van Accasteo aanmoedigt, - concrete elementen van belangenconflicten bevat, - bevat spam, vermeldt sites van derden (url-adres) aan Accasteo, foto's, afbeeldingen, - bevat een oproep tot juridische stappen

Het bedrijf SEAMAN behoudt zich het recht voor om alle inhoud te verwijderen die in strijd is met deze Algemene Verkoop- en Gebruiksvoorwaarden, in het bijzonder gedefinieerd in de publicatieregels, of die niet voldoet aan de geldende regelgevende en wettelijke verplichtingen.


Acccasteo-klantaccount

Voor elke registratie voor de diensten van de Site moet de Gebruiker, behalve in uitzonderlijke omstandigheden, een Accasteo-account hebben en zich rechtstreeks op de Site authentiseren met behulp van zijn gebruikersnaam en wachtwoord. Als de Gebruiker geen Accasteo-account heeft, moet hij een account aanmaken op de Site. Het gedeelte “Uw account” is rechtstreeks toegankelijk vanuit de menubalk van de startpagina door op de ruimte “Uw account” te klikken.

De gegevens die nodig zijn om het account aan te maken zijn: een geldig e-mailadres en een wachtwoord dat voldoet aan het door Accasteo vereiste beveiligingsniveau. Tijdens het eerste gebruik zal van de Gebruiker andere informatie worden gevraagd: voor- en achternaam, een telefoonnummer, een postadres en een geldig e-mailadres dat vervolgens overeenkomt met de identificatie van de Gebruiker.

Als de Gebruiker zich bij elk nieuw bezoek wil abonneren op de bovengenoemde diensten, een bestelling wil plaatsen of zijn “Mijn Account”-ruimte wil raadplegen, moet de Gebruiker zich vooraf identificeren met behulp van zijn strikt persoonlijke en vertrouwelijke informatie die hij heeft gekozen.

De Gebruiker is verplicht om de vertrouwelijkheid van zijn identificatiegegevens te bewaren. In geval van verlies, vergeetachtigheid of misbruik van hun identificatiegegevens door een derde partij, moet de Gebruiker Accasteo onmiddellijk op de hoogte stellen door contact op te nemen met de klantenservice van Accasteo.*

Prijs

De prijzen vermeld op de site zijn de officiële openbare prijzen van het bedrijf SEAMAN en zijn geldig op het moment van de bestelling. Ze worden aangegeven en gefactureerd in euro's, inclusief alle Franse belastingen, exclusief verzendkosten, en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De authentieke prijzen zijn de prijzen die op de website worden vermeld op de dag dat de bestelling wordt geregistreerd en kunnen afwijken van de prijzen die op andere gedematerialiseerde media en in onze papieren catalogus worden vermeld.

De klant wordt gevraagd een bijdrage te leveren in de verzendkosten, waarvan het bedrag varieert afhankelijk van de gekozen vervoerder, het gewicht en het door de klant bestelde type onderdeel. Het bedrag van de verzendkosten staat vermeld op het overzicht voorafgaand aan de betaling van de bestelling.

Betaling voor bestellingen

Wij accepteren online betalingen met Visa, MasterCard, andere bankkaarten en overschrijvingen. Creditcardbetalingen worden gedaan op beveiligde PayPlug-servers, wat totale veiligheid en vertrouwelijkheid garandeert.

De afschrijving vindt plaats na validatie van de betaling, wat de voorbereiding van de bestelling door de diensten van Accasteo.com in gang zet

Voor elke bestelling die op de site Accasteo.com wordt geplaatst, is de Klant verplicht de volledige prijs te betalen.

Aankopen die op de site worden gedaan, zijn onderworpen aan een clausule van eigendomsvoorbehoud. Ze blijven eigendom van het bedrijf SEAMAN tot de volledige betaling van de bestelprijs. Het bedrijf SEAMAN behoudt zich het recht voor om verkochte en onbetaalde producten te claimen. Bijgevolg verbindt de Klant zich ertoe om, in geval van een klacht, tot de volledige betaling de verkochte producten niet te wijzigen, in te bouwen, door te verkopen of te verpanden.

Accasteo.com heeft het recht een levering te weigeren of een bestelling te honoreren als er sprake is van betalingsfraude of als er een onbetaalde Klant met betrekking tot een eerdere bestelling overblijft.


Facturering

Met het doel onze impact op het milieu te verminderen, gaat de klant er door een aankoop op onze site mee akkoord om uitsluitend een factuur in elektronisch formaat te ontvangen. De factuur blijft minimaal 1 jaar beschikbaar in de persoonlijke account van de Klant. De Klant heeft er op elk moment toegang toe en kan het desgewenst afdrukken.

Commerciële promoties

Tenzij anders vermeld, zijn de promoties die op de site worden weergegeven geldig voor professionals en particulieren, en van toepassing op elke bestelling die wordt geregistreerd en betaald tijdens de geldigheidsduur van de promotie die op de site wordt aangegeven.
Als onderdeel van promotieacties kunnen op elk moment promotiecodes worden aangeboden door Accasteo. Ze hebben een vervaldatum, zijn niet cumulatief of overdraagbaar en kunnen niet worden geruild of gekocht bij Accasteo.

Promotiecodes zijn alleen geldig voor de aangegeven periode en kunnen één keer voor één bestelling worden gebruikt. Bij iedere kortingsbon kan een minimaal en/of maximaal aankoopbedrag worden opgegeven.

Om een promotiecode te kunnen gebruiken, moet de Gebruiker inloggen op zijn Accasteo-klantaccount en zijn promotiecode invoeren bij het valideren van het winkelmandje. Promotiecodes zijn niet van toepassing op reeds gevalideerde bestellingen. Tenzij anders vermeld, is de Klant die de promotiecode heeft ontvangen de enige die hiervan kan profiteren.

In geval van frauduleus gebruik, verkoop, verlies, vervalsing, technische fouten buiten de controle van het bedrijf SEAMAN, die de werking en de zichtbaarheid van de promotiecode beïnvloeden, behoudt het bedrijf SEAMAN zich het recht voor om deze te wijzigen, op te schorten of te annuleren. Het bedrijf SEAMAN zal geen terugbetaling en geen nieuwe uitgifte van promotiecodes ten gunste van de Gebruiker uitvoeren.

De Gebruiker erkent en stemt ermee in vóór elk gebruik kennis te hebben genomen van de specifieke aanvullende voorwaarden verbonden aan het gebruik van een promotie (aanbiedingen, promotiecodes, enz.) met betrekking tot de gebruiksduur, de verlaagde prijs, enz. waarin rechtstreeks zal worden voorzien in de commerciële aanbiedingen die naar de Gebruikers worden verzonden en/of op de Site worden gepubliceerd.

Als onderdeel van de commerciële promoties die op de site Accasteo.com worden weergegeven, accepteert u het feit dat elke bestelling die tijdens een promotieperiode wordt geregistreerd en waarvoor de betaling ons niet heeft bereikt tijdens de geldigheidsperiode van de promotie (vóór de laatste dag van de promotie om 12:00 uur - GMT+2), wordt automatisch geannuleerd.

Als de betaling via overschrijving na het einde van de promotieperiode wordt ontvangen, wordt de terugbetaling via overschrijving binnen 30 dagen vanaf de datum van ontvangst in onze kantoren aan u terugbetaald. Om dit te doen, moet u ons op voorafgaand verzoek van ons verkoopteam per e-mail een RIB sturen.

Levering

Wij leveren uw onderdelen en artikelen tegen betaling. Na ontvangst en acceptatie van uw betaling ontvangt u een e-mail ter bevestiging van de ontvangst van de betaling. Vervolgens sturen wij u de trackinginformatie van uw pakket zodra deze is overgedragen aan onze vervoerder.

De bestelde producten worden afgeleverd op het tijdens het bestelproces opgegeven afleveradres of op het afhaalpunt. De Klant moet ervoor zorgen dat het opgegeven adres juist en volledig is. De adresfout is te wijten aan de Klant en Accasteo.com wijst alle verantwoordelijkheid voor de levering af.

Vanaf de levering van de pakketten aan de vervoerders heeft de Klant, afhankelijk van de producten, de mogelijkheid om de evolutie van de levertijd te volgen, via zijn account of via de website van de vervoerder. Indien de Klant echter een onregelmatigheid bij de levering opmerkt (vertraging, verandering van afhaalpunt, verlies van tracking, enz.), staat de Klantenservice tot zijn beschikking om het ondervonden probleem te identificeren en een oplossing aan te bieden.

We besteden grote zorg aan het beschermen en verpakken van de onderdelen die we verzenden. Bij ontvangst van uw bestelling is het echter uw verantwoordelijkheid om eventuele zichtbare schade aan het pakket, die tijdens het transport is ontstaan, te melden. Als de verpakking van het pakket en/of de inhoud beschadigd is, maak dan uw voorbehoud op de leveringsbon en vermeld het probleem, en weiger het pakket, afhankelijk van de ernst van de schade. Deze reserve is nodig om een claim bij de vervoerder te kunnen indienen. Mocht er sprake zijn van schade aan het pakket, maak dan voor het openen en tijdens het openen foto's van het pakket en stuur deze per e-mail naar ons zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Als de bezorger of het personeel dat verantwoordelijk is voor de relaislevering u niet de gelegenheid geeft de inhoud te controleren, heeft u de mogelijkheid om de vervoerder binnen tien dagen op de hoogte te stellen van uw reservering, bij voorkeur per aangetekende brief met ontvangstbevestiging (artikel L .224-65 van de Consumentenwet).

Na deze termijn wordt de levering als voltooid beschouwd en worden de geleverde producten geacht vrij te zijn van zichtbare gebreken. Bijgevolg accepteert Accasteo.com geen claims meer vanwege schade, ontbrekend product, beschadigde verpakking of kapotte onderdelen bij ontvangst.

De vervoerder kan bij wijze van uitzondering gevaar ondervinden tijdens de bezorging van uw bestelling. Omdat het mensen zijn die hen naar een echte en onvolmaakte wereld transporteren. Wij raden u daarom aan om zoveel mogelijk op uw reparatie te anticiperen. De levertijden worden zowel op de productfiche als tijdens de transportselectiefase weergegeven en zijn louter indicatief. Wij kunnen in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor het niet naleven van de levertijden, omdat wij de pakketten niet zelf vervoeren. De Klant erkent en aanvaardt dat er geen compensatie kan worden toegekend als het pakket wordt ontvangen binnen een langere termijn dan die door de vervoerder werd aangekondigd bij het registreren van de bestelling.

Herroepings- en restitutierechten

Het is aan u om dit uit te zoeken VOORDAT u bestelt, en bij twijfel de hulp in te roepen van een competente professional (uw monteur). Het bedrijf SEAMAN kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de compatibiliteit van de bestelde onderdelen met uw motor of uw boot.

We plaatsen foto's van de best mogelijke kwaliteit op onze site, evenals de maximale hoeveelheid details die we hebben, zodat u er zeker van kunt zijn dat het onderdeel geschikt is voor uw motor. Door een onderdeel op onze site te bestellen, bent u dus als enige verantwoordelijk voor uw aankoop en gaat u ermee akkoord dat u tijdens uw aankoop als competent wordt beschouwd. Anders bestelt u alstublieft niet zelf en zoekt u hulp bij een persoon die ter zake kundig is.

Originele onderdelen van de fabrikant (vervaardigd door de fabrikant of zijn onderaannemers) zijn voorzien van een expliciete afbeelding inclusief het logo van de fabrikant, wat aangeeft dat het een origineel onderdeel is. Als deze visual niet aanwezig is op de productfiche of de foto's ervan, impliceert dit de facto dat het onderdeel een aanpasbaar (of generiek) onderdeel is. Het is aan de bezoeker of klant om contact op te nemen met het bedrijf SEAMAN om er zeker van te zijn dat het op de site gepresenteerde onderdeel een origineel fabrikantonderdeel of een aanpasbaar (of generiek) onderdeel is voordat hij een bestelling plaatst.

In overeenstemming met de wetgeving die van kracht is op de datum waarop de bestelling wordt geplaatst, erkent en aanvaardt de Klant dat het herroepingsrecht moet worden uitgeoefend binnen 14 volle dagen na de levering van de diensten/producten voorzien in het kader van de verkoop op afstand. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de grootste zorg te besteden aan het verpakken en beschermen van geretourneerde artikelen. Er wordt geen verzoek om krediet of terugbetaling geaccepteerd in het geval dat een artikel beschadigd of kapot aan ons wordt geretourneerd, waarvan de verf is gewijzigd of afgebroken als gevolg van een bestelfout of een defect in verband met de montage. De Klant moet per e-mail contact opnemen met ons bedrijf om de voorwaarden voor het retourneren van het betreffende onderdeel te verkrijgen voordat hij het onderdeel retourneert.

Retourvoorwaarden en reserveringen:

MECHANISCHE ONDERDELEN ZONDER ELEKTRICITEIT
- Wij accepteren geen retourzendingen vanaf het moment dat het onderdeel is gemonteerd en gebruikt en het tekenen van slijtage vertoont of beschadigd is door gebrek aan voorzorgsmaatregelen tijdens de montage (tenzij anders overeengekomen per e-mail van ons).

MECHANISCHE ONDERDELEN MET ELEKTRICITEIT
- Wij behouden ons het recht voor om de retouraanvraag niet te accepteren voor onderdelen waarin tijdens bedrijf elektriciteit circuleert (CDI, spoelen enz.). Voor elk elektrisch onderdeel moet vooraf per e-mail toestemming van ons worden verkregen voordat het wordt geretourneerd.

In het geval dat een geretourneerd onderdeel beschadigd of abnormaal versleten is, als gevolg van een gebrek aan bescherming tijdens de retourzending of vanwege een slechte behandeling tijdens de montage, en in het kader van een voorafgaande kredietovereenkomst of een uitzonderlijke gedeeltelijke terugbetaling onzerzijds, zal het terugbetaalde bedrag variëren afhankelijk van de staat van het onderdeel dat wordt ontvangen na verificatie door ons technische team. Het tegoed, of de uitzonderlijke gedeeltelijke terugbetaling, mag niet minder dan 5% en niet meer dan 50% bedragen van de totale waarde van het nieuwe onderdeel dat te koop is op de datum van registratie van de betaling voor de betreffende bestelling.

De kosten voor het retourtransport blijven de verantwoordelijkheid van de Klant, behalve in het geval dat de Klant een ander onderdeel heeft ontvangen dan het bestelde (de foto's op de site zijn authentiek).

Een krediet- of terugbetalingsaanvraag kan in de volgende gevallen worden geweigerd:

- Het product wordt geretourneerd in een staat die het niet langer mogelijk maakt om het te verkopen, of is onvolledig
- Het product wordt ongeschikt geretourneerd, met sporen van montage en is beschadigd - Het product wordt geretourneerd zonder het productlabel - Het verzoek tot herroeping wordt ingediend na de herroepingstermijn - Garantie geweigerd

In ieder geval moeten de producten in originele staat, zonder enig spoor van montage of slijtage, worden geretourneerd. Elk product dat niet in dezelfde staat verkeert als waarin het werd geleverd, en dat met name onvolledig, beschadigd, beschadigd of gebruikt is, wordt niet terugbetaald.


Garanties

De klant (of koper) is als enige verantwoordelijk voor de aanbevelingen en voorschriften van de fabrikant met betrekking tot de compatibiliteit van het product en het gebruik ervan. In het kader van de wettelijke garantie verbindt het bedrijf SEAMAN zich ertoe het defecte artikel op eigen kosten te vervangen door een nieuw vervangend artikel. In geval van onbeschikbaarheid van het vervangende artikel, verbindt het bedrijf SEAMAN zich ertoe de klant het bedrag van het nieuwe artikel terug te betalen tegen de prijs die geldt in de catalogus op de dag van betaling van de bestelling op de website Accasteo.com.

De consument heeft een termijn van twee jaar vanaf de levering van de goederen om uitvoering te geven aan de wettelijke garantie van conformiteit in geval van een gebrek aan conformiteit. Gedurende deze periode hoeft de consument alleen het bestaan van het gebrek aan overeenstemming vast te stellen, en niet de datum waarop dit is opgetreden.

Wanneer de verkoopovereenkomst van het goed voorziet in de ononderbroken levering van digitale inhoud of een digitale dienst voor een periode van meer dan twee jaar, is de wettelijke garantie gedurende de verwachte periode van toepassing op deze digitale inhoud of deze digitale dienst leveringsperiode . Gedurende deze periode hoeft de consument alleen het bestaan van het conformiteitsgebrek aan te tonen dat van invloed is op de digitale inhoud of de digitale dienst, en niet op de datum van verschijning ervan.

De wettelijke conformiteitsgarantie houdt voor de professional de verplichting in om, indien van toepassing, alle updates te verstrekken die nodig zijn om de conformiteit van de goederen te behouden.

De wettelijke conformiteitsgarantie geeft de consument het recht om de goederen binnen dertig dagen na aanvraag ervan gratis en zonder grote overlast te herstellen of te vervangen.

Als het artikel wordt gerepareerd in het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie, profiteert de consument van een verlenging van de initiële garantie met zes maanden.

Als de consument om reparatie van het goed vraagt, maar de verkoper vervanging nodig heeft, wordt de wettelijke conformiteitsgarantie verlengd voor een periode van twee jaar vanaf de datum van vervanging van het goed.

De consument kan een vermindering van de aankoopprijs verkrijgen door de goederen te behouden of de overeenkomst te beëindigen door volledige terugbetaling te krijgen tegen teruggave van de goederen, indien:

1- De professional weigert de goederen te repareren of te vervangen;

2- Het herstel of de vervanging van de goederen vindt plaats na een termijn van dertig dagen;

3- De reparatie of vervanging van het goed veroorzaakt een groot ongemak voor de consument, met name wanneer de consument definitief de kosten draagt van het terugnemen of verwijderen van het niet-conforme goed, of als hij de kosten draagt van het installeren van het gerepareerde goed of de vervanging ervan. ;

4- De niet-conformiteit van de goederen blijft bestaan ondanks de mislukte poging van de verkoper om ze in overeenstemming te brengen.

De consument heeft ook recht op een verlaging van de prijs van het goed of op ontbinding van de overeenkomst, wanneer het gebrek aan overeenstemming zo ernstig is dat dit de verlaging van de prijs of de onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst rechtvaardigt. De consument hoeft dan niet vooraf om herstel of vervanging van de goederen te verzoeken.

De consument heeft niet het recht om de verkoop te annuleren als het gebrek aan overeenstemming gering is.

Elke periode van immobilisatie van het goed met het oog op reparatie of vervanging schort de garantie op die bleef lopen tot de levering van het herstelde goed.

De hierboven genoemde rechten vloeien voort uit de toepassing van de artikelen L. 217-1 tot L. 217-32 van de Consumentenwet.

De verkoper die te kwader trouw de uitvoering van de wettelijke conformiteitsgarantie belemmert, riskeert een civielrechtelijke boete van maximaal 300.000 euro, die kan worden verhoogd tot 10% van de gemiddelde jaaromzet (artikel L. 241-5 van de Consumentenwet). Code).

De consument profiteert ook van de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken in toepassing van de artikelen 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek, gedurende een periode van twee jaar vanaf de ontdekking van het gebrek. Deze garantie geeft recht op een prijsverlaging als het artikel wordt gehouden of op een volledige terugbetaling tegen retournering van het artikel.

Beperking van aansprakelijkheid

Het bedrijf SEAMAN kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig incident of ongeval met betrekking tot het gebruik van producten die aan de koper of zijn begunstigde op de markt worden gebracht. Er kan dan ook geen schade als directe of indirecte aansprakelijkheid aan het bedrijf SEAMAN worden toegerekend, in het bijzonder de kosten van transport, demontage en hermontage. Eventuele reparaties en/of slepen blijven de verantwoordelijkheid van de koper, die geen aanspraak kan maken op enige schadevergoeding in geval van schade of immobilisatie van de boot als gevolg van de montage of het gebruik van het defecte onderdeel.

Garantiedekking
Defecten en verslechtering veroorzaakt door natuurlijke slijtage van het onderdeel, of door een externe gebeurtenis zoals verkeerd gebruik, niet-naleving van de gebruiksinstructies, technische interventie aan het onderdeel, zijn uitgesloten van de garantiedekking door de koper of door een derde partij zonder voorafgaande toestemming van de technische dienst van de verkoper, en de gedeeltelijke of volledige ontmanteling van het product.

Speciale garanties en uitsluitingen


De speciale garantievoorwaarden voor het Mavimare-assortiment en de propellers, evenals hun uitsluitingen, worden hier gedefinieerd.

Hydraulische besturing en accessoires: 2 jaar garantie op het Mavimare-assortiment.
Oorzaken voor het annuleren van de garantie (niet-uitputtende lijst - neem contact met ons op voor meer informatie): Niet-naleving van de montage- en installatie-instructies van de fabrikant voor complete sets en reserveonderdelen voor hydraulische besturing. Montagefout (montage op een motor die het maximale aanbevolen vermogen overschrijdt bijvoorbeeld of het beknellen van de hydraulische slangen) Gebrek aan onderhoud (ontluchten, vervangen van hydraulische vloeistof, spoelen en smeren bijvoorbeeld) Aanwezigheid van onzuiverheden in het gehele hydraulische circuit Te veel of onvoldoende vastdraaien van vaste delen en beweging Hogedrukreiniging

Propellers: 3 jaar garantie op alle propellers op naaf en aluminium.
Oorzaken voor annulering van de garantie (niet-uitputtende lijst): Montagefout (montage op een motor die het maximaal aanbevolen vermogen overschrijdt) Slechte smering van de schroefas (transmissieas) Impact op naaf en bladen tijdens het varen of op zee stoppen, droog of nat. Lak van de propeller niet aangepast aan de aanbevelingen van de fabrikant

Overmacht

De aansprakelijkheid van Accasteo.com kan niet worden uitgevoerd als de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van een van zijn verplichtingen beschreven in deze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden het gevolg is van overmacht of een toevallige gebeurtenis. Als zodanig wordt onder overmacht verstaan elke externe, onvoorspelbare en onweerstaanbare gebeurtenis in de zin van artikel 1148 van het Burgerlijk Wetboek.

Persoonlijke informatie en vertrouwelijkheid

De informatie en gegevens over u zijn noodzakelijk voor het beheer van uw bestelling en onze commerciële relaties. We kunnen u per e-mail informeren over de beschikbaarheid van updates voor nieuwe diensten en producten. Op grond van artikel 34 van de Wet Bescherming Persoonsgegevens van 6 januari 1978, de toenmalige Europese Verordening nr. 2016/679 en de richtlijn nr. 2016/680 van 27 april 2016, die in werking trad op 25 mei 2018, beschikt u over een recht op toegang, rectificatie, wijziging en verwijdering van de gegevens die u betreffen. U kunt dit recht uitoefenen door per post contact met ons op te nemen. Wij communiceren geen persoonlijke informatie aan derden. De informatie die u ons verstrekt, wordt uitsluitend bewaard om aan uw behoeften en verwachtingen te voldoen. Wanneer u online een aankoop doet, hebben wij op geen enkel moment toegang tot de informatie over uw bankkaart: u voert uw kaartnummer rechtstreeks in op de beveiligde PayPlug-server, die de vertrouwelijkheid garandeert en ons eenvoudigweg op de hoogte stelt als u de betaling accepteert of weigert. Door onze site te bezoeken, gaat u ermee akkoord dat wij cookies op uw computer gebruiken en opslaan om het u gemakkelijker te maken onze diensten te gebruiken.

Beveiliging

Accasteo besteedt bijzondere zorg om ervoor te zorgen dat zijn Diensten een veilige ruimte op de Site vormen voor alle Gebruikers. Accasteo kan dit echter niet garanderen, aangezien de Gebruiker door gebruik te maken van Accasteo Services akkoord gaat met (niet-uitputtende lijst):

- de Diensten niet gebruiken voor doeleinden die illegaal zijn of in strijd zijn met deze Algemene Verkoop- en Gebruiksvoorwaarden,
- geen kwaadaardige computermiddelen en interfaces gebruiken om toegang te krijgen tot de Diensten en gegevens van andere Gebruikers te extraheren, - geen applicaties van derden gebruiken of ontwikkelen die geen interactie hebben met de Services of de inhoud of gegevens van andere Gebruikers, zonder de schriftelijke toestemming van Accasteo, - de Services niet gebruiken op een manier die andere Gebruikers kan storen, verstoren of negatief beïnvloeden of hen ervan weerhoudt volledig te profiteren van de Services, of die de Diensten kunnen beschadigen, uitschakelen, overbelasten of de werking ervan kunnen aantasten; - de account, gebruikersnaam of het wachtwoord van een andere Gebruiker niet gebruiken of proberen te gebruiken zonder hun toestemming; - niet vragen naar de verbindingsreferenties van een andere Gebruiker; - niet inhoud publiceren die in strijd is met de openbare orde; - geen activiteiten aanmoedigen of promoten die in strijd zouden zijn met de bepalingen van deze Algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden.

Site-inhoud

Accasteo.com is gehouden aan een middelenverbintenis met betrekking tot de aan Klanten ter beschikking gestelde informatie.
Accasteo.com neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betrouwbaarheid van de informatie op haar site te garanderen. Ondanks monitoring en dagelijkse updates kan Accasteo.com geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor technische onnauwkeurigheden, typografische fouten of weglatingen die de inhoud van de site kan bevatten, noch voor de resultaten die zouden kunnen worden verkregen door het gebruik van deze informatie.

De Klant erkent dat de foto's, informatie en afbeeldingen van de producten die op de site worden gepresenteerd geen contractueel karakter hebben. In geen geval kan Accasteo.com aansprakelijk worden gesteld voor enig feit dat verband houdt met de afbeelding van het betreffende product.

Als een Klant afwijkingen op de site opmerkt, kan hij deze rechtstreeks online op de site melden aan Accasteo.com via het contactformulier.

Klantrecensies

Na de aankoop van een Product of het gebruik van een Dienst op de Site heeft Accasteo de mogelijkheid om per e-mail contact op te nemen met de Gebruiker om hem, zonder compensatie, uit te nodigen om online een mening in te dienen over het rapport/de kwaliteit van het Product gekocht op de Site of om uw Accasteo te delen klantervaring.

Het indienen van een recensie is alleen voorbehouden aan Accasteo-klanten, die noodzakelijkerwijs betrekking moeten hebben op een persoonlijk en individueel ervaren consumentenervaring.

De evaluatie van de Gebruiker wordt geteld in het aantal toegekende sterren (maximaal 5). De Gebruiker kent een beoordeling toe die de positieve punten en verbeterpunten moet weerspiegelen die hij heeft opgemerkt tijdens zijn consumptie-ervaring op de Site en die bedoeld zijn om de klanten of toekomstige klanten van Accasteo te adviseren bij hun beslissing om op de Site te kopen.

Accasteo nodigt de Gebruiker uit om zijn privacy te beschermen en geen informatie over zijn persoonlijke gegevens (naam, telefoonnummer, e-mailadres, postadres, enz.) openbaar te maken in de mededelingen die op de Site worden gepubliceerd.

Accasteo kan mogelijk de volgende informatie op de reviews weergeven:
- de datum en het tijdstip van inzending van de review, - de datum van de consumptie-ervaring, - de voor- en achternaam van de auteur van de review.

De Gebruiker aanvaardt dat Accasteo zijn e-mailadres gebruikt om: hem uit te nodigen om meningen te publiceren, contact met hem op te nemen om hem op de hoogte te stellen van de publicatie of de weigering om zijn mening te publiceren, hem een reactie te geven op zijn mening, enz.
Alle door de Gebruiker geplaatste meningen worden door Accasteo bewaard voor de duur die nodig is voor het gebruik ervan. De Gebruiker erkent en aanvaardt dat de op de Site gepubliceerde meningen onderworpen zijn aan moderatie door Accasteo. Recensies die voldoen aan de Algemene Verkoop- en Gebruiksvoorwaarden worden rechtstreeks op de Site gepubliceerd en recensies die hieraan niet voldoen, worden automatisch verwijderd door Accasteo.

Accasteo behoudt zich het recht voor om, naar eigen goeddunken, mededelingen die door de Gebruiker op de Site zijn gepubliceerd te wijzigen of te verwijderen vanaf het moment dat Accasteo van mening is dat de inhoud ervan afwijkt van deze Algemene Verkoop- en Gebruiksvoorwaarden.

De Gebruiker aanvaardt dat Accasteo het recht heeft om de inhoud van de opinie geheel of gedeeltelijk te gebruiken, reproduceren, aanpassen, opslaan, publiceren, vertalen, exploiteren, distribueren en weergeven voor doeleinden van statistische studies, marketing of commerciële prospectie, met inachtneming van de intellectuele eigendomsrechten waarop de Gebruiker zich kan beroepen.

Links naar sites van derden

De sites die direct of indirect aan de Accasteo.com-site zijn gekoppeld, vallen niet onder onze controle. Bijgevolg aanvaardt Accasteo.com geen verantwoordelijkheid voor de informatie die op deze sites wordt gepubliceerd. Links naar sites van derden worden uitsluitend voor uw gemak aangeboden en impliceren geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud ervan.

Jouw verplichtingen

U verbindt zich ertoe:
- oprechte en waarheidsgetrouwe informatie over uzelf te verstrekken - deze algemene verkoop- en gebruiksvoorwaarden te respecteren en volledig na te leven.

Het is uw verantwoordelijkheid om de gegevens van uw bestelling zorgvuldig te controleren voordat u betaalt. Door de betaling uit te voeren, gaat u ermee akkoord de prijs te betalen van het artikel dat op de site staat vermeld op het moment van uw aankoop. Het niet nakomen van deze verplichtingen of het niet betalen van de bestelling zal resulteren in de annulering van uw bestelling zonder voorafgaande kennisgeving.
De Gebruiker is verantwoordelijk voor de risico's verbonden aan het gebruik van zijn verbindingsidentificatie en zijn wachtwoord gekoppeld aan de Accasteo-account. Het wachtwoord van de Gebruiker moet geheim blijven. De Gebruiker verbindt zich ertoe de vertrouwelijkheid van zijn authenticatie-elementen te beschermen en te garanderen, met dien verstande dat hij volledig verantwoordelijk blijft voor alle activiteiten die in zijn naam plaatsvinden op de Site en op zijn Accasteo-account, ongeacht of hij hiervan op de hoogte is of niet.

De Gebruiker is als enige verantwoordelijk voor zijn of haar navigatie op de Site.

Toewijzing van verantwoordelijkheid

De klant is niet bevoegd de rechten en verplichtingen die uit deze overeenkomst voortvloeien, te verlenen of over te dragen.

Intellectueel eigendom

De Gebruiker erkent dat alle inhoud die op de Site verschijnt, met name: de domeinnaam, merken, teksten, grafische afbeeldingen, foto's, tekeningen, geluiden, gegevens, afbeeldingen, audio en video's, maar ook de Accasteo-boomstructuur, het navigatieplan, de logo's, het ontwerp en de organisatie van de secties, hun titels, de databanken, hun structuren en hun inhoud, bestaand of toekomstig, zijn beschermd en zijn het exclusieve eigendom van het bedrijf SEAMAN.

Bijgevolg zijn, zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van het bedrijf SEAMAN, alle reproducties, representaties en gebruik door de Gebruiker verboden.

Elk verzuim door de Gebruiker om aan deze verplichtingen te voldoen, zou een inbreuk vormen.

Sluiten en uitvoeren van een contract

U verklaart dat u de voorwaarden van de bestelling en in het bijzonder de informatie over de kenmerken van de bestelde producten of diensten, de prijs, de levering, de gebruiksvoorwaarden en deze Algemene Voorwaarden heeft gelezen en aanvaard voordat u uw bestelling plaatst. U verklaart dat u over de volledige rechtsbevoegdheid beschikt om een bestelling te plaatsen en deze algemene voorwaarden aanvaardt. Het contract komt tot stand zodra de klant het registratieformulier op de site heeft ingevuld en bevestigd en wanneer het bedrijf SEAMAN de bestelling heeft verwerkt.
De Gebruiker erkent dat geautomatiseerde toestemmingsregisters die worden bijgehouden op de elektronische bestandsverwerkingsservers van Accasteo, elektronische communicatie en elektronische documenten worden beschouwd als bewijs van uitwisseling tussen de Gebruiker en Accasteo. De Gebruiker erkent dat deze elektronische uitwisselingen dezelfde bewijskracht hebben als schriftelijke en papieren documenten.

De Gebruiker erkent en aanvaardt dat na authenticatie op de Site, elke uiting van zijn wil door het gebruik van de Diensten aangeboden door Accasteo, zowel betaald als gratis, een elektronische handtekening vormt en een bewijs van toestemming vormt in de zin van de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek. .

Bemiddeling

Elke consument heeft het recht om kosteloos een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar met het oog op een minnelijke oplossing van het geschil tussen hem en een professional. Daartoe garandeert de professional dat de consument effectief een beroep kan doen op een consumentenbemiddelingssysteem.
Een geschil kan niet door de consumentenbemiddelaar worden onderzocht wanneer: 1° De consument niet rechtvaardigt dat hij op voorhand heeft geprobeerd zijn geschil rechtstreeks met de professional op te lossen door middel van een schriftelijke klacht volgens de voorwaarden die, indien van toepassing, in het contract zijn vastgelegd;2° Het verzoek is kennelijk ongegrond of onrechtmatig;3° Het geschil is eerder onderzocht of wordt momenteel onderzocht door een andere bemiddelaar of door een rechtbank;4° De consument heeft zijn verzoek bij de bemiddelaar ingediend binnen een termijn van meer dan één jaar vanaf zijn schriftelijke klacht bij de beroepsbeoefenaar; 5° Het geschil valt niet binnen zijn bevoegdheidsgebied, binnen de drie weken na ontvangst van zijn dossier, wordt de consument op de hoogte gebracht van de afwijzing van zijn verzoek tot bemiddeling.

De consument kan contact opnemen met de bemiddelingsdienst Vivons Mieux Ensemble op https://www.mediation-vivons-mieux-ensemble.fr/

Toepasselijk recht

Dit contract is onderworpen aan het Franse recht. De taal van dit contract is Frans. De consument kan de zaak voorleggen aan een van de territoriaal bevoegde rechtbanken krachtens het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, of aan de rechtbank van de plaats waar hij woonde op het moment dat de overeenkomst werd gesloten of het schadebrengende feit zich voordeed.

In geval van een geschil staat onze klantenservice uitsluitend in het Frans en het Engels voor u klaar om een minnelijke schikking te zoeken. Verzoeken moeten per e-mail worden verzonden via het contactformulier op onze website Accasteo.com op de pagina “Contact met ons opnemen”. Of per post naar onderstaand adres:

Accasteo
6 chemin des écoeliers56140 Caro (Frankrijk)

Juridische mededelingen

Accasteo.com wordt uitgegeven door het bedrijf SEAMAN SAS, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd op 3 chemin Perrine Thomas, 56140 Caro - Frankrijk

Sirene: 834946931 – RCS Vannes – APE: 7010Z.

De Accasteo.com-site wordt gehost door: Enter Solutions
1 avenue Aristide BriandF-21000 DijonS.ARL met een kapitaal van € 1000Siren: 504 097 734 RCS Dijon

Accasteo is een geregistreerd handelsmerk, eigendom van het bedrijf SEAMAN onder het nationaal nummer 18 4 448 822.

Laatst bijgewerkt: 10 oktober 2024